مهندسی پزشکی

مقالات مهندسی پزشکی

مهندسی پزشکی

مقالات مهندسی پزشکی

hijacking چیست؟

يكشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۸۸، ۰۷:۱۹ ب.ظ
hijacking چیست؟ hijacking نوعی حمله ضد امنیتی در شبکه است به طوریکه حمله کننده ارتباط را در دست می گیرد. درست مانند یک هواپیما ربا که کنترل پرواز را بدست می گیرد.(hijacking به معنای هواپیما رباست.) در یک نوع از این حمله ها در حالیکه قربانی ارتباط خود را با جایی برقرار کرده و در حال انجام کار خود است، هیجاکر کنترل این ارتباط را در دست می گیرد. حمله کننده مانع از رسیدن پیغام ها می شود و در عوض پیغام خود را برای طرفین می فرستد. و در این حال طرفین گمان می کنند که مستقیماً با هم در ارتباط هستند. هیجاکرها برای این کار از یک نرم افزار استفاده می کنند که در برابر کاربر همانند یک سرور ظاهر می شود و در برابر سرور مانند یک کاربر ظاهر می شود. و به این ترتیب مخفیانه خرابکاری را شروع می کند. به این ترتیب خرابکار می تواند به پیغامهای شما دسترسی داشته باشد یا آنها را آن طور که دوست دارد دستکاری کند و سپس ارسال کند.یک نوع دیگر از هیجاکینگ ها مربوط به مرورگرها هستند. در این نوع کاربر به سایتی غیر از آنچه درخواست کرده است هدایت می شود. از این نوع خرابکاری دو نوع وجود دارد که در یک نوع از آن خرابکار به اطلاعات دومین که در سرور ثبت شده است دست پیدا می کند. و آنها را تغییر می دهد به طوریکه با درخواست یک صفحه از طرف کاربر صفحه ای جعلی برای او باز می شود. معمولاً این صفحات توسط همین خرابکارها ساخته شده است. در این صفحه پیغامی نمایش داده می شود به این شرح که این وب سایت مسدود شده است. در حالیکه این گونه نیست و فقط یک سرور از کار افتاده است. جلوگیری از این نوع هیجاکینگ مشکل است چون مدیران معمولاً بر روی اطلاعات سیستم نام دامنه روی سرور خود کنترل دارند ولی بر روی سرورهای DNS پایین دست کنترلی ندارند. در نوع دیگر خرابکار ایمیل های معتبر را پیدا می کند و inbox آنها را پر می کند. این نوع از حمله قابل پیشگیری است. در نوع دیگری از هیجاکینگ خرابکار به سادگی دومینی با نام شبیه به نام یک وب سایت دیگر ثبت می کند. این نام معمولاً از غلط املائی یا اشتباهات تایپی حاصل می شود. که در این نوع معمولاً کاربر را به یک سایت غیر اخلاقی (با هدف کسب درآمد) هدایت می کند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۱۲/۱۶

نظرات  (۲)


سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز قبل از هر چیز لازم میدانم که از شما بخاطر مطالب بسیار مفیدتان تشکر کنم اما غرض از مزاحمت این که من در سایت خویش قسمتی را به تبادل لینک هوشمند اختصاص داده ام که بسیار ماییه خرسندی من خواهد بود که شما با آمدن به این بخش و انجام تبادل لینک باعث پیشرفت رتبه بندی گوگل هر دوی ما گردید آدرس بخش مذکور را در زیر اورده ام و منتظر آمدن شما هستم

لازم به ذکر است که در این روش تبادل لینک در یک دقیقه لینک شما در سایت ما قرار خواهد گرفت

http://www.shop.xco.ir

با سپاس فراوان

از شما دعوت می کنم برای افزایش آمار بازدید و افزایش اعتبار وب سایت خود از محسن باکس استفاده کنید .
خصوصیات محسن باکس :
1 – در محسن باکس می توانید یک لینک ثابت و بینهایت لینک روزانه داشته باشید.
2 – محسن باکس موضوع بندی شده بنابراین لینک ثابت شما در قسمت مربوط به خود ثبت خواهد شد .
3 – آمار محسن باکس کاملا واقعی است . برای شفاف سازی آمار از شمارشگر وبگذر استفاده شده است که رمز ندارد . شما می توانید از جزئیات آمار محسن باکس مطلع شوید . گول افراد آنلاین بعضی از لینک باکس ها را نخورید .
4 – با برنده شدن در مسابقه ی محسن باکس می توانید برنده 10 لینک ثابت و قابل تعویض به مدت 4 ماه شوید .
5 – شما می توانید هر وقت وب سایت خود را بروز کردید لینک های آن مطالب را برای ما بفرستید تا در صفحه ی اصلی ثبت شوند.
در انتخاب عنوان دقت کنید چون تاثیر بسیار زیادی در افزایش آمار شما خواهد داشت .