مهندسی پزشکی

مقالات مهندسی پزشکی

مهندسی پزشکی

مقالات مهندسی پزشکی

چطوری با میکرو آهنگ بسازیم

پنجشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۰، ۰۲:۰۹ ب.ظ
یه دستور جالب هست که شما میتونید با اون صدا درست کنید مثلا میتونید برنامه بنویسید وقتی کلیدی را فشار میدهید صدای Beeb بدهد و اگر حوصله داشته باشی (چون برنامه زیاد میشه) یه آهنگ خوب درست کنی یا صدای دزدگیر باهاش بسازی.من سر رشته رو دستتون میدم بقیش با خودتون (هر آهنگ یا زنگی میخوای درست کنید)این آهنگ زیر که یک تیکه کوچیک هست از ساخته های خودم هست:)همونطور که میبینید با دستور sound میشه صدا درست کرد >>حالا این کلا یعنی چی ؟>> کار خاصی نمیکنه یه تیکه آهنگه که دایم تکرار میشه با بستن مدار زیر در آزمایشگاه مجازی میتونید صدای آهنگ رو از speakr کامپوترت بشنوی و با تغییر اعداد جلوی دستور sound آهنگ مورد علاقه خودتو درست کنی حالا این اعداد چیه؟>> اول نقشه مدارو ببینید تا برنامه رو کلا توضیح بدم.همونطور که میبینید تنها کاری که شما باید بکنید اینه که برنامه رو بریزی داخل حافظه میکرو و یک speaker یا buzz به یکی از پورتای میکرو وصل کنید.توضیح برنامه----------------------من پورت portb.0 رو خروجی تعیین کردم و speaker هم باید به این پورت وصل کنم یه دستور خیلی خوب هم در خط چهارم میبینید این چیه؟؟؟>>برای تغییر اسم پورت استفاده کردم یعنی من اسم این پورت رو گذاشتم S و در برنامه دیگه نیاز نیست که بگم portb.0  دیگه میگم S اینجوری راحترهدر داخل حلقه do loop  دستور sound رو قرار دادم تا صدا به طور دایم تکرار بشه >>حالا اعداد جلوی sound چیه؟> S که یعنی همون portb.0 برای اینکه یکسره اسم طولانی ننویسم از S استفاده کردم (اگر دستور خط چهارم رو ننویسید باید حتما اسم پورت رو کامل بنویسید) عدد بعد از S طول موج صدا را نشان میدهد که هر چقدر بیشتر باشد صدا کشیده تر میشود و عدد دوم  میزان (زیر و بم صدا میباشد) با تغییر این اعداد آهنگ بسازید.اینم برنامه  آلارم دزد گیر----------------------------------
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۸/۲۶
Shahram Ghasemi