مهندسی پزشکی

مقالات مهندسی پزشکی

مهندسی پزشکی

مقالات مهندسی پزشکی

هوای تمیزتر با هواپیمای الکتریکی

سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۸۹، ۰۸:۲۳ ق.ظ
هوای تمیزتر با هواپیمای الکتریکیدر حالی که افراد و گروههای زیادی روی کاهش آلودگی خودروها کار می کنند. افرادی هم هستند که روی کاهش آلودگی هواپیماها و وسایل نقلیه هوایی کار می کنند، «راندال فیشرمن» یکی از این افراد است. او را می توان کسی که اولین هواپیمای کاملاً الکتریکی را ساخته معرفی کرد.این طرح را Electraflyer_C نامیده اند. این اختراع کاملاً اتفاقی بود زمانیکه فیشرمن کیت یک هواپیمای گلایدر موتور دار را خرید و آنرا اسمبل کرد متوجه شد که لرزش و سر و صدای آن زیاد است و قابلیت اطمینان آن بسیار پایین است، بنابراین آن را برای مدت 10 سال در انبار خود نگه داشت. بالاخره در سال 2006 او تصمیم گرفت روی گلایدر خود بهینه سازی هایی انجام دهد.برای این منظور ابتدا موتور درون سوز آنرا با یک موتور الکتریکی به قدرت 18 اسب بخار (13.5 کیلووات) تعویض کرد. سپس طول پروانه را تا 45 اینچ (از نوک تا نوک) افزایش داد.و به این ترتیب میزان نیروی جلو برنده را بیش از نصف افزایش داد. به علت افزایش طول پروانه بدنه هواپیما باید به اندازه 8 اینچ افزایش ارتفاع پیدا می کرد. که این کار انجام شد.البته فیشرمن یک تیم برای انجام این کارها تشکیل داده بود. این تیم یک جفت باتری 75 ولت لیتیوم یون در نظر گرفت. و زمانیکه باتری ها کاملاً شارژ شوند گلایدر می تواند به مدت 90 دقیقه با سرعت 112 کیلومتر در ساعت حرکت کند. همچنین می توانید در میان آسمان باتریهای خود را شارژ کنید. در این حالت موتور از حالت موتوری خارج شده و با استفاده از حرکت رو به جلوی گلایدر باتریها را شارژ می شوند. برای ایمنی بیشتر هر ست باتری درون یک محفظه سرامیکی و یک لایه نازک فولاد زنگ نزن قرار گرفته است. تا خطر آتش گرفتن آنها و بروز حوادث بعدی به حداقل برسد.با موتور الکتریکی راندمان 88 درصد است در حالیکه موتور دو زمانه قبلی فقط 15 درصد راندمان داشت. ولی با موتور دو زمانه می توان 6 ساعت سواری کرد.منبع :سایت یادبگیر
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۱/۱۷
Shahram Ghasemi